Pentru a vă testa atitudinea în dragoste, accesați linkul


SCALĂ PENTRU ATITUDINEA ÎN DRAGOSTE

Acest test, format din 6 părţi, vă va arăta care este stilul dumneavoastră de a iubi. Răspundeţi dacă sunteţi, sau nu de acord cu fiecare afirmaţie, pe care o veţi raporta la relaţia dumneavoastră actuală. Dacă nu sunteţi implicat/ă într-o relaţie, gândiţi-vă la una ideală şi exprimaţi-vă părerile despre acest gen de relaţii. Pentru a rezolva testul, completaţi spaţiile goale cu unul din răspunsurile de mai jos:

                           5                        4                   3                          2                        1

pe deplin de acord      de acord     mi-e indiferent    dezaprob        dezaprob total

            După rezolvarea testului, veţi afla care este stilul dumneavoastră de a iubi. Punctajele parţiale pe care le veţi obţine reprezintă diferite feluri de a iubi: Eros, Ludus, Storge, Pragma, Mania şi Agape. Aceste categorii şi cuvinte greceşti vă vor fi explicate în final.

PARTEA I : AFIRMAŢII DESPRE DRAGOSTE

 Cât de mult sunteţi de acord ?

  1. Eu şi partenerul meu am fost atraşi unul de celălalt imediat ce ne-am cunoscut.
  2. Eu şi partenerul ne potrivim perfect din punct de vedere fizic.
  3. Momentele când facem dragoste sunt intense şi satisfăcătoare.
  4. Simt că suntem făcuţi unul pentru celălalt.
  5. Amândoi ne-am implicat atât fizic cât şi emoţional în relaţie, destul de repede.
  6. Eu şi partenerul ne înţelegem unul pe celălalt.
  7. Partenerul se potriveşte cu idealul meu de frumuseţe fizică.

Punctaj parţial Eros

 Încerc să-l fac pe partener un pic nesigur în ceea ce priveşte devotamentul meu faţă de el/ea.

  1. Cred că ceea ce partenerul nu ştie despre mine, nu-l/o va răni.
  2. Câteodată, trebuie să am grijă ca ambii mei parteneri să nu afle unul de celălalt.
  3. Pot trece peste relaţiile sentimentale destul de uşor şi de repede.
  4. Partenerul se va supăra dacă va afla despre lucrurile pe care le-am făcut cu alte persoane.
  5. Când partenerul devine dependent de mine, vreau să răcim un pic relaţia
  6. Îmi place să joc ’’jocul dragostei” cu mai mulţi parteneri.

Punctaj parţial Ludus

  1. E destul de greu să spui unde se termină prietenia şi unde începe dragostea.
  2. Nu pot iubi dacă n-am avut mai întâi un sentiment de dorinţă.
  3. Sunt încă prieten/ă cu toţi partenerii cu care am fost implicat/ă într-o relaţie sentimentală.
  4. Cea mai mare dragoste se naşte dintr-o lungă prietenie.
  5. E destul de greu să precizez când eu şi partenerul meu ne-am îndrăgostit.
  6. Dragostea este o prietenie adâncă, nu o emoţie misterioasă.
  7. Cele mai satisfăcătoare relaţii de dragoste s-au format din prietenii strânse.

Punctaj parţial Storge

 

PARTEA A 2-A : COMPORTAREA ÎN DRAGOSTE

Cât de mult sunteţi de acord ?

  1. Iau în considerare ceea ce doreşte o persoană să devină în viaţă, înainte de a mă implica într-o relaţie.
  2. încerc să-mi plănuiesc cu grijă viaţa, înainte de a-mi alege un partener.
  3. E mai bine să iubeşti pe cineva care provine din acelaşi mediu cu tine.
  4. O primă grijă în a alege un partener este opinia lui în ceea ce priveşte familia mea.
  5. Un factor important în alegerea partenerului este dacă el/ea va fi un bun părinte.
  6. Alegerea partenerului depinde de ceea ce gândeşte despre cariera mea.
  7. Înainte de a mă implica într-o relaţie, încerc să aflu dacă partenerul este compatibil din punct de vedere genetic cu mine, pentru eventualitatea că vom avea copii.

Punctaj parţial Pragma

  1. Când apar probleme în relaţia mea, am dureri la stomac.
  2. Când relaţiile mele amoroase iau sfârşit, sunt atât de deprimat/ă încât am gânduri sinucigaşe.
  3. Câteodată sunt atât de entuziasmat/ă de faptul că sunt îndrăgostit/ă, încât nu pot dormi.
  4. Când partenerul nu-mi dă atenţie, mă simt bolnav/ă.
  5. Când sunt îndrăgostit/ă, am probleme de concentrare asupra altor lucruri.
  6. Nu pot fi relaxat/ă, dacă suspectez că partenerul este cu altcineva.
  7. Dacă partenerul mă ignoră un anumit timp, fac lucruri stupide ca să-i atrag atenţia.

Punctaj parţial Mania

  1. Încerc să-mi folosesc puterea pentru a-mi ajuta partenerul să depăşească momentele dificile.
  2. Prefer să sufăr eu, decât să-mi vad partenerul suferind.
  3. Nu pot fi fericit/ă, decât dacă pun fericirea partenerului mai presus de a mea.
  4. De obicei, îmi sacrific dorinţele în favoarea dorinţelor partenerului.
  5. Orice posed, poate fi folosit de partener, oricând doreşte
  6. Când partenerul se supără pe mine, îl/o iubesc în continuare necondiţionat.
  7. Voi îndura orice de dragul partenerului.

Punctaj parţial Agape

                     Scorul şi evaluarea:

Pentru fiecare set de întrebări, aţi obţinut mai multe punctaje parţiale, care se pot asocia cu o grupă principală

(reflectă ceea ce simţiţi):

Eros (pasionat/ă)

Ludus (jucăuş/ă)

Storge (prietenos/ă)

 şi o altă grupă, secundară (reflectă felul în care vă purtaţi):

Pragma (practic/ă)

Mania (intens, supradimensionat)

Agape (egoist/ă)

Pentru fiecare secţiune puteţi avea un punctaj cuprins între 7 şi 35.

Vă puteţi identifica felul de a iubi, cel corespun­zător punctajelor dacă veţi găsi punctajele maxime din prima şi a doua grupă.

Ce reprezintă aceste punctaje, care vă definesc stilul de a iubi? Acest stil poate fi schimbat pe par­cursul vieţii, dar aceasta nu constituie o regulă. Catego­riile de mai sus vă sugerează ce fel de îndrăgostit/ă sunteţi, chiar dacă nu sunteţi momentan implicat/ă într-o relaţie. Dacă însă aveţi o relaţie, vă poate ajuta să vedeţi ce simţiţi şi cum vă purtaţi faţă de partener, încercaţi să-l convingeţi şi pe acesta să rezolve testul şi apoi vedeţi cât de bine vă potriviţi.

Ce înseamnă aceste categorii? Termenii derivă din 6 cuvinte greceşti pentru feluri diferite de a iubi:

  • Eros reprezintă dragostea pasională. Autorii, folosind testul, au descoperit că cei ce sunt îndrăgostiţi pot fi identificaţi perfect cu Eros – preferinţă fizică, dar şi o mulţime de obligaţii. Eros a fost cel mai frecvent fel de a simţi printre participanţi la cel mai recent sondaj al Atitudinii în dragoste.
  • Ludus este dragostea văzută ca un joc. Cei care au un punctaj maxim la această categorie, consideră dragostea ca pe un joc interactiv (chiar dacă uneori sunt decepţionaţi). Tipul Ludus se poate teme de apropiere într-o relaţie. Bărbaţii, în mod special, au tendinţa de a considera dragostea ca pe un joc, cu toate că ambele sexe au obţinut rezultate asemănătoare. Persoanele care nu au fost niciodată sau au fost de mai multe ori îndrăgostite, se potrivesc perfect acestei categorii. Însă, persoanele care au iubit o dată, sau de două ori, nu aparţin tipului Ludus.

 Dacă aţi avut punctaj maxim la , atunci înseamnă că aveţi puterea să împletiţi dragostea cu prietenia. Este o dragoste de durată, dar nu implică foarte multă pasiune. În ultimul sondaj, nu a fost atât de des întâlnit ca dar a fost mai frecvent decât

  • Dacă aţi avut punctaj maxim la Storge, atunci înseamnă că aveţi puterea să împletiţi dragostea cu prietenia. Este o dragoste de durată, dar nu implică foarte multă pasiune. În ultimul sondaj, Storge nu a fost atât de des întâlnit ca Eros, dar a fost mai frecvent decât Ludus.

Următoarele 3 tipuri (Pragma, Mania, Agape) reflectă comportamentul dumneavoastră în cuplu.

  • Punctajul dumneavoastră a fost maxim pentru Pragma înseamnă că sunteţi o persoană raţională. Vă concentraţi atenţia asupra unei persoane ce are calităţile pe care le doriţi dumneavoastră. Aveţi chiar un plan al relaţiei ideale, înainte de a găsi iubirea vieţii dumnea­voastră. Această atitudine – Pragma – a fost puţin întâlnită printre cei testaţi.
  • Mania se poate numi dragoste maniacă, deoarece este întâlnită în special la adolescenţi. Se manifestă prin neîncredere şi incertitudine faţă de partener. Atitudinile şi reacţiile sunt adesea supradi­mensionate.
  • Agape este foarte rar întâlnit în forma sa pură, cu toate că a fost cea mai răspândită dintre ultimele 3 tipuri. Agape reprezintă dragostea fără egoism, în care eşti dispus să dai tot, fără să doreşti ceva în schimb. Aceasta este cel mai des întâlnită la părinţi şi copii dar rareori la oameni maturi.

Dacă veţi răspunde la întrebările din test împreună cu partenerul şi diferenţa dintre punctaje pentru fiecare „tip de dragoste“ nu este mai mare de 12 puncte, atunci v-aţi găsit perechea ideală.

Lasă un răspuns

