Fii psihologul copilului tău


Braconnier, Alain. Cum să fii o mamă bună pentru fiul tău / Alain Braconnier. – București : Editura Trei, 2011. – 272 p. – ISBN 978-973-707-570-3.

Interrelaționarea mamei cu fiul său reprezintă o premisă importantă care ulterior își va pune amprenta asupra personalității copilului. De cele mai multe ori există o tendință de hipertutelare din partea mamei, marcată prin îngrijorări și afecțiune excesive. Alain Braconnier este un experimentat psihoterapeut pentru copii care vine cu descrieri clare și utile a procesului de interacțiune dintre mamă și fiu în lucrarea sa.

Brazelton, Berry T. Nevoile esențiale ale copiilor / T. Berry Brazelton, Stanley I. Greenspan. – București : Editura Trei, 2013. – 334 p. – ISBN 978-973-707-709-7.

Cartea descrie cele șapte nevoi esențiale ale copiilor din primii ani de viață, bazându-se atât pe îngrijirile necesare, cât și pe relațiile dintre părinți sau persoanele care îngrijesc.

Briers, Stephen. Îngeri adolescenți : cum să găsești liniștea în anii furtunoși ai adolescenței / Stephen Briers, Sacha Baveystock. – București : Curtea Veche Publishing, 2008. – 200 p. – ISBN 978-973-669-531-5.

Acesta este un minighid pentru părinții disperați de relațiile tensionate și conflictuale cu adolescenții. Cartea vine cu precizări și explicații ale principalelor schimbări fizice și mentale din perioada adolescentină, identificând și problemele familiale dintre generații.

Caron, Gérard. Cum să susținem copilul în funcție de temperamentul său : principiile psihologiei tradiționale / Gérard Caron. – București : Didactica Publishing House, 2009. – ISBN 978-606-8027-33-3.

Trăsăturile de temperament sunt tendințe înnăscute, moștenite de la părinți, manifestându-se prin modul personal de a vedea lucrurile, de a gândi și simți care își face apariția în copilăria timpurie. Cunoscând tipul de temperament al copilului, părinții vor putea să-l susțină și să-l încurajeze într-un mod eficient. În acest sens, autorul propune o serie de sfaturi și stratageme ușor aplicabile în procesul educativ.

Ciccotti, Serge. 100 de experimente în psihologie pentru a ne cunoaște mai bine copilul / Serge Ciccotti. – Iași : Polirom, 2008. – 232 p. – ISBN 978973-46-1230-7.

Cartea abordează din punct de vedere experimental caracteristicile psihologice ale copilului din perioada prenatală până la 3 ani. Autorul îmbină armonios explicarea comportamentului părinților și aspectele cognitiv-comportamentale ale copiilor.

Clerget, Stéphane. Criza adolescenței : căi de a o depăși cu succes / Stéphane Clerget. – București : Editura Trei, 2012. – 312 p. – ISBN 978-973-707-575-8.

Modificările cognitiv-comportamentale care se produc la vârsta adolescenței sperie de cele mai multe ori părinții care nu știu cum să facă față acestor probleme. Autoarea încearcă să explice aspectele definitorii ale celor mai frecvente probleme adolescentine: violența, anorexia, insomniile, dificultățile școlare, suicidul, criza sexualității etc., venind cu modalități concrete de depășire cu succes a acestora.

Comșa, Gheorghe. Cunoașterea copilului la intrarea în clasa întâi / Gheorghe Comșa, Claudia Mihai. – Târgoviște : Pandora-M, 2006. – 92 p. – ISBN (10) 973-8964-04-0 ; ISBN (13) 978-973-8964-04-4.

Intrarea la școală în clasa întâi este considerată de către specialiștii în domeniu ca una dintre cele mai mari probleme ale crizei copilului de 7 ani. Cartea de față prezintă o serie de probe psihologice pentru a determina care este pregătirea copilului pentru școală și cum să acționăm în sensul adaptării cât mai rapide și eficiente a școlarului mic.

Eberly, Sheryl. Bunele maniere pentru copii în 365 de zile / Sheryl Eberly. – București : Corint Books, 2014. – 336 p. – ISBN 978-606-8623-36-8.

Lucrarea abordează multilateral politețea, elucidând cu precizie și claritate cele mai frecvente maniere dezirabile la copii. Autoarea vine cu recomandări practice de educare și învățare a bunei conduite, îndemnând părinții să-i învețe pe copiii săi o manieră pe zi. În carte se găsesc diverse jocuri și activități specifice vârstei care întregesc procesul de asimilare a informației și de formare a abilităților.

Elias, Maurice J. Inteligența emoțională în educația copiilor / Maurice J. Elias, Steven E. Tobias, Brian S. Friedlander. – București : Curtea Veche Publishing, 2012. – 304 p. – ISBN 978-973-669-834-7.

În lucrarea de față, autorii vin cu recomandări în formarea și dezvoltarea inteligenței emoționale la copii, precum și a aptitudinilor sociale, elucidând cu mult umor și deschidere principiile de bază în disciplinarea și comunicarea emoțională dintre părinți-copii.

Elias, Maurice J. Stimularea inteligenței emoționale a adolescenților / Maurice J. Elias, Steven E. Tobias, Brian S. Friedlander. − București : Curtea Veche Publishing, 2003. − 296 p. − ISBN 973-8356-90-3.

Inteligența emoțională reprezintă segmentul care asigură gestionarea emoțiilor, precum și o bună comunicare cu cei din jur. În perioada adolescenței sistemul afectiv suferă schimbări semnificative, adolescenții întâmpinând obstacole în controlul emoțional și relațional. Cartea de față face parte din lucrările practice care oferă diverse strategii de formare și menținere a unor relații pozitive părinte-adolescent bazate de iubire, înțelegere, compasiune, totodată dezvoltându-se și inteligența emoțională.

Eyre, Linda. Cum să le vorbim copiilor despre sexualitate : un ghid de urmat pas cu pas, la orice vârstă / Linda și Richard Eyre. – București : Editura Trei, 2009. – 304 p. – ISBN 978-973-707-354-9.

Cartea conține diverse modele de dialog dintre părinte și copil pe tema delicată a sexualității. Obstacolele comunicaționale de cele mai multe ori perturbă procesul de comprehensiune, iar jena părinților de a vorbi pe această temă duce la o inhibare mai accentuată. Ca rezultat, majoritatea părinților refuză să discute și respectiv pierd din încrederea copiilor sau pot scăpa de sub control aceste aspecte ale dezvoltării. Aspectele practice prezentate de către autori sunt destinate părinților care au copii de diferite vârste (de la 3 ani la 19 ani).

Goldberg, Sally. 50 de activități interactive pentru dezvoltarea copilului / Sally Goldberg. – Iași : Polirom, 2009. – 272 p. – ISBN 978-973-46-1484-4.

Cartea vine în ajutor părinților care au copii cu vârsta 0-3 ani, fiind prezentate diverse activități ludice care facilitează cunoașterea și relaționarea copiilor mici. Lucrarea este interesantă și prin faptul că explică procesul de confecționare a propriilor jucării educative.

Houdé, Olivier. Psihologia copilului / Olivier Houdé. – Ch. : Cartier, 2007. – 128 p. – ISBN 978-9975-949-54-5.

Autorul propune în lucrarea sa o nouă concepție asupra dezvoltării inteligenței la copii, explicând etapele procesului cognitiv, reieșind din teoriile marelui psiholog din domeniul psihologiei copilului, Jean Piaget. Cartea conține informații esențiale despre dezvoltarea neurocognitivă, reprezentarea obiectului, categorizarea și raționamentul logic.

Jelescu, Petru. Geneza negării la copii în perioada preverbală / Petru Jelescu. – Ch., 1999. – 248 p. – ISBN 9975-905-27-7.

Lucrarea de față reprezintă un studiu teoretico-experimental efectuat de către autor în domeniul psihologiei negării la copii, evidențiind premisele apariției, legitățile principale, mecanismele, dinamica, precum și etapele de dezvoltare a acestui fenomen.

Langis, Robert. Cînd să spunem nu copiilor / Robert Langis. – Iași : Polirom, 2010. – 192 p. – ISBN 978-973-46-1615-2.

Comunicarea asertivă dintre copil și părinte reprezintă una dintre formele esențiale de relaționare, deoarece părintele trebuie să cunoască cum să refuze unui copil ceva în dependență de situație și cum să-l convingă că are dreptate. Lucrarea prezintă cele mai eficiente metode în acest sens, iar cu ajutorul grilele prezentate în carte, părinții, educatorii, psihologii etc. vor putea să-și evalueze trăsăturile comportamentale.

Naouri, Aldo. Cum să ne educăm copiii / Aldo Naouri. – București : Editura Trei, 2009. – 368 p. – ISBN 978-973-707-352-5.

Autorul în lucrarea sa vine cu precizări clare despre relația dintre autoritate și iubire, făcând trimitere la diverse contexte spațiale, temporale de dezvoltare a copilului. Pentru micile probleme autorul propune soluții clare, care reîntregesc procesul educativ.

Piaget, Jean. Psihologia copilului / Jean Piaget, Bärbel Inhelder. – Ch. : Cartier, 2011. – 160 p. – ISBN 978-9975-79-719-1.

Autorii explică detaliat aspectele dezvoltării senzorio-motorii, dezvoltarea percepțiilor, memoriei, limbajului, gândirii, precum și a relațiilor interindividuale ale copilului. În concluzie se elucidează factorii dezvoltării mentale.

Rubenstein, Alice. Adevărul despre adolescente : experții răspund la întrebările părinților / Alice Rubenstein, Karen Zager. – București : Editura Trei, 2011. – 416 p. – ISBN 978-973-707-530-7.

Cartea este structurată în două părți: pe de o parte experții răspund la întrebările părinților, pe de cealaltă parte experții răspund la întrebările fetelor. Preocupările părinților și cele ale adolescentelor se regăsesc și se explică reciproc, centrându-se pe dezvoltarea unor relații armonioase dintre generații.

Simister, C. J. Jocuri pentru dezvoltarea inteligenței și creativității copiilor / C. J. Simister. – Iași : Polirom, 2011. – 272 p. – ISBN 978-973-46-1871-2.

Cartea cuprinde o serie de activități și jocuri pentru copiii de toate vârstele, menite să dezvolte flexibilitatea și independența gândirii, creativitatea, inițiativa, precum și abilitățile sociale. Lucrarea reprezintă un suport considerabil pentru părinții dornici de a-și ajuta copiii să progreseze și să se dezvolte multilateral.

Vallières, Suzanne. Trucuri psihologice pentru părinți : cum să ne educăm copilul (9-12 ani) / Suzanne Vallières. – Iași : Polirom, 2012. – 264 p. – ISBN 978-973-46-2632-8.

Cartea conține metode simple și trucuri psihologice destinate preadolescenților care se axează pe probleme precum stresul și anxietatea de performanță, hipersexualizarea, deficitul de atenție și hiperactivitatea etc. Aceste trucuri vin în ajutorul părinților interesați să asigure copiilor săi o dezvoltare echilibrată și să-i pregătească pentru perioada mai dificilă a adolescenței.

Vallières, Suzanne. Trucuri psihologice pentru părinți : educația adolescenților / Suzanne Vallières. – Iași : Polirom, 2013. – 256 p. – ISBN 978-973-46-3342-5.

De cele mai multe ori relațiile părinților cu adolescenții sunt destul de tensionate. Cartea de față explică părinților detaliat principalele aspecte ale adolescenței, care sunt preocupările adolescenților și cum să diminuăm efectele negative ale viciilor la această vârstă. Lucrarea oferă recomandări și răspunsuri practice menite să ajute părinții în formarea și menținerea unor relații satisfăcătoare cu copiii adolescentini.

Talan, Kenneth H. Ajută-ți copilul să revină pe calea cea bună : cum să rezolvi problemele emoționale și de comportament ale copilului / Kenneth H. Talan. – București : Editura Trei, 2013. – 460 p. – ISBN 978-973-707-678-6.

Cartea cuprinde două părți: prima partea se centrează pe modalitățile de intervenție în cazul în care copilul are o problemă sau perturbări în dezvoltare și care sunt, de fapt, semnalele de alarmă. Cea de-a doua parte elucidează intervenția specialiștilor, începând cu evaluarea și testarea copilului, până la realizarea ședințelor de psihoterapie și terapii complementare, indicându-se și costurile tratamentului și anume bani, energie și timp.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s