1Anghelescu Carmen. Zi de zi cu copilul : (Elemente practice de psihologie a copilului) / Carmen Anghelescu. – București : Ed. Medicală, 1989. – 99 p. – ISBN 973-39-0071-0.

Îngrijirea și creșterea unui copil este o sarcină foarte dificilă, care cere o maturitate și o responsabilitate deplină.

 

 

 

2

Briers Stephen. Ghid practic pentru părinți : Parentingul și psihologia copilului / Stephen Biers ; trad. de Iustina Cojocaru. – Iași : Polirom, 2009. – 251 p. – Bibliogr. : p. 245-251. – ISBN 978-973-46-1484-4.

Cartea oferă tehnici și strategii care vor crește semnificativ capacitatea de autocontrol a copilului dumneavoastră și vă vor ajuta să-l pregatiți pentru a face față provocărilor vieții.

 

 

3

Briers Stephen. Îngeri adolescenți : Cum să găsești liniștea în anii furtunoși ai adolescenței / Stephen Biers, Sacha Baveystock ; trad. de Liana Voinescu. – București: Curtea Veche, 2008. – 194 p. – ISBN 978-973-669-531-5.

Autorii vă pun la dispoziţie un minighid de „orientare“ pe marea furtunoasă a adolescenţei. Astfel, veţi putea afla prin ce schimbări fizice şi mentale trece adolescentul, veţi înţelege felul în care reacţiile voastre pot agrava comportamentul lui şi veţi găsi totodată strategii prin care să vă ajutaţi copiii adolescenţi să obţină ceea ce vor în moduri mai puţin distructive.

 

 

4

Caron Gerard. Cum să susținem copilul în funcție de temperamentul său : la școală și acasă : Principii ale psihologiei tradiționale / Gerard Caron ; trad. de Carmen Viviana Serni. – București : Didactica Publishing House, 2009. – 323 p. – Bibliogr. : p. 317-323. – ISBN 978-606-8027-33-3.

Cu ajutorul unor exemple vii și a unor chestionare detaliate, autorul, grație lungii sale experiențe a numeroaselor sale căutări precum și a observațiilor clinice, oferă oricărei persoane preocupate de aceste mici ființe magnifice și fragile, sfaturi și soluții usor de aplicat pentru a deveni un adult susținător eficient, un ghid iubitor și protector.

 

5

Caron Gerard. Îndrumarea copilului, la școală și acasă, în funcție de temperamentul său : Principii de psihologie tradițională / Gerard Caron ; trad. de Livia Vasilescu. – București : Lucman, 2001. – 340 p. – Bibliogr. : p. 334-340. – ISBN 973-723-175-9 ; ISBN 978-973-723-175-8.

Această operă vrea să fie o pledoarie în favoarea descoperirii aspirației copilului. La fel ca și această ființă insetată de acțiune, toți simțim nevoia să ne realizăm printr-o lucrare, activitate profesională practică, artistică, ludică sau de orice natură. Spre finalul vieții ne vom simți frustrați, chiar sfâșiați pentru că n-am indeplinit ceea ce dorea copilul din noi.

 

6

Ciccotti Serge. 100 experimente în psihologie pentru a ne cunoaște mai bine copilul : din perioada prenatală pînă la 3 ani / Serge Ciccotti ; trad. de L. Botoșineanu, F. Botoșioneanu. – Iași : Polirom, 2008. – 225 p. – Bibliogr. : p. 219-220. – ISBN 978-973-46-1230-7.

Cartea descrie 100 de experimente – efectuate atât în laborator, cît și pe teren – ce pun în evidență surprinzatoarele abilități de care dau dovadă bebelușii începând chiar din perioada intrauterina. Prezentate într-o manieră accesibilă și amuzantă, acestea vă vor ajuta să vă intețegeți copilul și să comunicați mai bine cu el.

 

7

Claparede Edouard. Psihologia copilului și pedagogia experimentală / Edouard Claparede ; trad. de Victoria G. Petrescu, Elvira Balmuș. – București : Ed. didactică și pedagogică, 1975. – 271 p.

În generația lui Edouard Claparede era rar că cineva să se intereseze de totalitatea problemelor psihologice. Dar opera sa învinge această greutate de a sublinia aspectele noii discipline întroduse printre științele oficiale, pentru a evidenția, prin nenumăratele sale jaloane, imensitatea domeniului care trebuia studiat.

 

 

8

Comșa Gh. Cunoașterea copilului la întrarea în clasa întâi / Gh. Comșa, Claudia Mihai . – Târgoviște: Pandora-M, 2006. / 91 p. – ISBN (10) 973-8964-04-0; ISBN (13) 978-973-8964-04-4.

Cartea conține un set de probe psihologice cu ajutorul cărora se poate realiza o cunoaștere complexă și obiectivă a personalității copiilor în perioada debutului școlar, profilul psihologic al copilului de 6-7 ani. Probele sunt selectate din diverse materiale de specialitate. Pentru fiecare probă autorii au creat un model de fișă de înregistrare a răspunsurilor.

 

 

9

Dolto F. Ce să le spunem copiilor … / Francoise Dalto ; trad. de Delia Șepețean Vasiliu. – București : Ed. Trei, 2005. – 186 p. – ISBN 978-973-707-339-6.

http://ru.scribd.com/doc/59790222/Dolto-Francoise-Ce-Sa-Le-Spunem-Copiilor-JPG ;
http://psihoterapiecluj.wordpress.com/2011/11/22/ce-le-spunem-copiilor-invitatie-la-lectura/

F. Dolto oferă în această carte sfaturi şi îndrumări pentru interacţiunile de zi cu zi cu copilul. Copiii au nevoie de adevăr şi au şi dreptul de a-l auzi. Deşi adesea dureros, acest adevăr le permite să se construiască şi să se umanizeze.

 

 

10

Elias Maurice J. Stimularea inteligenței emoționale a adolescenților : Cum să creștem copiii cu iubire, umor și cum să le impunem anumite limite / Maurice J. Elias, Steven E. Tobias, Brian S. Friedlander ; trad. de S. Dorneanu. – București : Curtea Veche, 2003. – 296 p. – Bibliogr. : p. 289-291. – ISBN 973-8356-90-3.

Această carte înţeleaptă, practică, plină de umor vă oferă mijloace şi strategii de a stabili o relaţie părinte – adolescent plină de înţelegere şi bucurie.

 

 

11

Eyre Linda. Cum să le vorbim copiilor despre sexualitate : Un ghid de urmat pas cu pas, la orice vârstă / Linda și Richard Eyre ; trad. de Marilena Dumitrescu. – Iași : Ed. Trei, 2009. – 302 p. – ISBN 978-973-707-354-9.

Cartea “Cum să le vorbim copiilor despre sexualitate” – este un ghid de urmat pas cu pas pentru toți cei care cresc sau educă princhindei și adolescenți.

 

 

12

Goldberg Sally. 50 de activități interactive pentru dezvoltarea copilului : (0-3 ani) / Sally Goldberg ; trad. de Miruna Andriescu. – Iași : Polirom, 2009. – 369 p. – Bibliogr. : p. 261-262. – ISBN 978-973-46-1484-4.

Volumul descrie numeroase jocuri pentru cei mici, care pot fi adaptate în funcție de vârstă. De la Cuburile colorate la Cifrele de burete, aceste activități îi ajută pe copii să învețe culorile, formele, literele și numerele, iar părinții – să-și cunoască mai bine copiii și să le asigure un mediu familial echilibrat.

 

 

13

Klein Melanie. Psihanaliza copiilor / Melanie Klein ; trad. de Anacaona Mîndrilă-Sonetto. – București : Ed. Trei, 2006. – Vol 3. – 458 p. – Bibliogr. : p. 447-256. – ISBN 978-973-707-360-0.

Această lucrare, a revoluţionat psihanaliza copilului şi cuprinde sintetic experienţa clinică a Melaniei Klein în aplicarea tehnicii psihanalitice în analiza copiilor. Prin tehnica specială de analiză prin joc pe care a creat-o pentru investigarea inconştientului, Melanie Klein a făcut posibilă extinderea domeniului de acţiune al psihanalizei ca terapie de la tratamentul adulţilor, la cel al copiilor şi adolescenţilor.

 

 

14

Jelescu Petru. Geneza negării la copii în perioada preverbală : (studiu teoretico-experimental) / Petru Jelescu. – Ch. : Ed. Museum, 2004. – 248 p. – Bibliogr. : p. 234-246. – ISBN 9975-905-27-7.

Prezenta lucrare constituie o abordare aprofundată, principial nouă și originală, a investigațiilor științifice fundamentale efectuate de autor în domeniul psihologiei negării.

 

 

15

Houde Olivier. Psihologia copilului / Olivier Houde ; trad. de Oana-Ruxandra Untu. – Ch. : Cartier, 2007 (F.E.-P/ Tipogr. Centrală). – 128 p. – Bibliogr. : p. 126. – ISBN 978-9975-949-54-5.  

http://www.cartier.md/upload/File/olive_psiholog_c.pdf.

Plecând de la experimente simple, pe care oricine le poate face acasă sau la şcoala, analizând în acelaşi timp contribuţiile ştiinţelor cognitive privind dezvoltarea primatelor şi ale sugarului, dar şi a copilului si adultului, Psihologia copilului descrie in mod explicit modul în care ia naştere actul cunoaşterii umane.

 

 

16

Langis Robert. Cînd să spunem NU copilului / Robert Langis ; trad. de Corina Covaci. – Iași : Polirom, 2010. – 188 p. – ISBN 978-973-46-1615-2.

Această carte prezintă cele mai potrivite metode de a refuza un copil atunci cînd este cazul și a-l convinge ca aveți dreptate. Părinții, psihologii, educatorii și învățătorii pot utiliza grilele din volum pentru a-și evalua comportamentul și a-și corecta atitudinile greșite.

 

 

17

Marinangeli Luciana. De vorbă cu Pinocchio / Luciana Marinangeli ; trad. de Ecaterina Stamatin. – Ch. : Ed. Arc, 2000. – 232 p. – ISBN 9975-61-148-6.

Cartea prezintă într-un mod simplificat, accesibil și operant marile concepții ale adevarților maeștri (psihologi, scriitori, s. a.) în problema esențială a mileniului trei – educația. Experiența sintetizată de catre autoare în această lucrare sugerează soluții de evitare a greselilor comise în plan educațional și conturează premise de creare a unui mediu sănătos pentru perpetuarea regnului uman.

 

 

18

Naouri Aldo. Cum să ne educăm copiii / Aldo Naouri ; trad. de Cristian Nicolae. – București : Ed. Trei, 2009. – 363 p. – ISBN 978-973-707-352-5.

Orice părinte ştie cât de dificil este să îmbini iubirea şi respectul pentru copil cu autoritatea. Exagerarea într-un sens sau altul produce perturbări în comportamentul copilului. Aldo Naouri, demonstrează că în lumea contemporană balanţa a înclinat prea mult în favoarea iubirii şi toleranţei faţă de copil, pierzându-se din vedere importanţa autorităţii. De aceea, prima urgenţă în educaţie este tocmai reabilitarea autorităţii, ceea ce presupune recurgerea la interdicţii şi frustrări.

 

12

Psihologia adolescenței : Manualul Blackwell / coord. : Gerald R. Adams, Michael D. Berzonsky ; nrad. de Gina Oancea, Andreea Hrab, Dorin Nistor [et al.]. – Iași : Polirom, 2009. – 701 p. – Bibliogr. : p. 647-657. – ISBN 978-973-46-1303-8.

Volumul abordează o gamă largă de subiecte, de la formarea identităţii şi a personalităţii adolescentului până la absolvirea unei facultăţi şi orientarea în carieră.
Cartea este utilă atât pentru studenții de la psihologie, psihiatrie și alte discipline inrudite, cât și pentru specialiștii în domeniu.

 

 

20

Psihologia copilului modern / coord. Georgeta Pănișoara. – Iași : Polirom, 2011. – 219 p. – ISBN 978-973-46-2126-2.

http://www.bibliotecapemobil.ro/content/pdf/ 195536.pdf.

Părinții moderni se confruntă cu numeroase dileme legate de educația copiilor. Mai mulți specialiști abordează principalele probleme privind creșterea și dezvoltarea copilului, plasate în contextul românesc actual – de la formarea unei personalități armonioase, până la comunicarea în cadrul familiei și învățarea prin intermediul internetului. Sfaturile practice incluse în volum sînt utile tuturor părinților care doresc să-și ajute copiii să devină responsabili, independenți, capabili să-și urmeze cu perseverență calea de dezvoltare.

 

21

Rygaard Niels P. Tulburările severe de atașament în copilărie : Ghid de terapie practică / Niels P. Rygaard ; trad. de Florina Angheluță, Irina Stanciu. – Iași : Polirom, 2011. – 283 p. – Bibliogr. : p. 277-283. – ISBN 978-973-46-1870-5.

Tulburările severe de atașament apărute la vârste mici pot afecta grav evoluția psihologică a copilului și, implicit, relațiile acestuia cu cei din jur.
Prin îmbinarea secțiunilor teoretice, conținând descrierea tulburărilor de atașament și a cauzelor acestora, cu cele practice, axate pe terapie și organizarea mediului terapeutic, volumul constituie o sursă de informații fundamentale atât pentru psihologi, psihoterapeuți, pedopsihiatri și asistenți sociali, cât și pentru părinți și educatori.

 

22

Renaud Helene. 8 metode eficiente pentru educarea copiilor / Helene Renaud, Jean-Pierre Gagne ; trad. de Aurora Irimia. – Iași : Polirom, 2011. – 229 p. – ISBN 978-973-46-1919-1.

O metodă inovatoare de educare a copiilor și adolescenților, bazată pe încurajare și învățarea rolului lor în familie și în comunitatea civilă sau școlară. Pornind de la nevoile copiilor – nevoia de securitate, de recompensă, de acceptare – autorii au elaborat tehnici educative dinamice, care să le dezvolte stima de sine și sentimentul responsabilității. Numeroasele informații sistematizate, studii de caz și sfaturi practice sînt utile atât parinților, cît și consilierilor și psihologilor care lucrează cu copii și adolescenți.

 

23

Simister C. J. Jocuri pentru dezvoltarea inteligenței și creativității copiilor / C. J. Simister ; trad. de Cezar Petrilă, Ioana Panțir. – Iași : Polirom, 2011. – 268 p. – Bibliogr. : p. 265-268. – ISBN 978-973-46-1871-2.

Cartea cuprinde activități și jocuri pentru copii de toate vârstele, care pot fi adaptate celor mai diverse situații: în aer liber sau la biroul de lucru, în excursie, în mașină sau chiar la muzeu. Cu ajutorul lor, părinții îi pot ajuta pe copii să-și dezvolte spiritul de inițiativă și creativitatea, să învețe din greșeli pentru a progresa și să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare.

 

 

24

Vallieres Suzanne. Trucuri psihologice pentru părinți : cum să ne educăm copilul (9-12 ani) / Suzanne Vallieres ; trad. de Andra Hâncu, Gabriel Cheșcu. – Iași : Polirom, 2012. – 260 p. – Bibliogr. : p. 259-260. – ISBN 978-973-46-2632-8.

Această carte oferă sfaturi practice pentru rezolvarea principalelor probleme cu care se confruntă părinții preadolescenților. De la orele de somn până la alimentație, de la ieșirile cu prietenii până la viața de familie, pentru fiecare temă sînt propuse trucuri psihologice simple, cu ajutorul cărora puteți să le asigurați copiilor dumneavoastră o dezvoltare echilibrată și să-i pregatiți pentru perioada dificilă a adolescenței.

 

 

25

Vallieres Suzanne. Trucuri psihologice pentru părinți : cum să ne educăm copilul (3-6 ani) / Suzanne Vallieres ; trad. de Aurora Irimia. – Iași : Polirom, 2010. – 251 p. – Bibliogr. : p. 251. – ISBN 978-973-46-1740-1.

În acest volum găsești răspunsul la cele mai frecvente întrebări, în care sînt descrise toate etapele de dezvoltare a copilului între 3 și 6 ani și problemele lor specifice. Sfaturile practice vă ajută să-i asigurați copilului dumneavoastră un mediu familial armonios, să-i formați personalitatea și să-l pregătiți pentru noile etape din viața lui: grădiniță și școală.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s